دفع سموم بدن از طریق رژیم غذایی و درمان گیاهی


سلامتی و دفع سموم بدن

سموم بدن از کجا می آیند؟

روزانه مقادیر قابل توجهی سم و مواد مضر طرق مختلف وارد وارد بدن و سیستم گردش خون ما می شوند و سلامتی بدن را تهیدید می نمایند. بخشی از این سموم از طریق دستگاه گوارش  (رژیم های غذایی نامناسب و غیر بهداشتی ، مصرف انواع مواد و داروهای شیمیایی، در بعضی مناطق آب آشامیدنی)، بخشی از آن ها به واسطه هوایی که تنفس می کنیم (آلودگی های صنعتی و وسایل نقلیه)، بخشی از آن به واسطه لوازمی که استفاده می کنیم (مثلاً سرب موجود در نوشته های چاپی) و بخشی دیگر از این سموم از راه های مختلف و گوناگون دیگر وارد بدن ما می شوند. بدن ما توانایی دفع سموم و مواد مضر را دارد اما این توانایی محدود است، و ممکن است به دلایل مختلفی مثل ضعف دستگاه گوارشی، اختلال در عملکرد روده بزرگ، کبد و کلیه ها، بی نظمی در سیستم تعریق بدن و اختلال سیستم تنفسی و یا موارد دیگر این سموم در بدن ما ماندگار شوند.

دفع سموم از بدن طی مراحی امکان پذیر می باشد. با خنثی کردن و تغییر ساختار مولکولی سموم بدن و مواد مضر موجود در دستگاه گردش خون و دستگاه گوارش، امکان دفع سموم در بدن ما به وجود می آید. برای پیشرفت و تسریع کار دفع سموم بدن و کمک به سیستم ایمنی بدن استفاده از گیاهان دارویی و درمان های طبیعی و پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی قطعاً راه حل بهتری است. رژیم غذایی مناسب و سالم نیز در بهبود عملکرد اعضای بدن تأثیر مستقیم و مثبتی دارد. مناسب ترین راه برای داشتن بدنی سالم و دفع انواع سموم از بدن انتخاب گزینه ای است که ریسک و عوارض کمتری را به همراه داشته باشد.

وجود سموم در بدن چه عوارضی دارد؟

وجود سموم در بدن با بروز علائمی مختلفی مانند کج خلقی و پرخاشگری بی مورد، سردرد، اختلال در سیستم گوارشی و هاضمه، ایجاد حساسیت های جدید نسبت به مواد شیمیایی و انواع عطرها، حساس شدن دستگاه ایمنی بدن و بروز بیماری های مختلف با دوره درمان طولانی، بدخوابی همراه است.

راه حل پیشگیری از ورود سموم به بدن

سبزی ها و دفع سموم بدن

شاید بهترین راه برای پیش گیری و جلوگیری از ورود سموم به بدن، اصلاح رژیم غذایی است.  این اصلاح رژیم غذایی با حذف بخشی ازمواد غذایی مضر و کاستن از مصرف بخشی دیگر و نیز اضافه کردن مواد غذایی سالم و مفید همراه است.

آن چه که باید از رژیم غذایی شما حذف شود عبارت است از: پرهیز از مصرف الکل و پرهیز از مصرف نیکوتین (هر چند نیکوتین جزء مواد خوراکی نیست اما بدون شک سیگار، تنباکو و مواد مشابه یکی از عوامل اصلی ورود سم به بدن و در نتیجه بروز بیماری های مختلف می باشد)

آن چه که باید در رژیم غذایی شما به حداقل ممکن برسد عبارت است از: کاهش مصرف قند و شکر، کاهش مصرف کافئین (خصوصاً نوشابه های انرژی زا که حاوی مقادیر فراوان کافئین هستند و معمولاً به شیوه ای افراطی مصرف می شوند)، کاهش مصرف روغن و مواد غذایی سرخ شده، کاهش استفاده از گوشت قرمز، کاهش استفاده از مواد غذایی آماده و کنسرو و در نهایت کاهش (اگر بشود حذف کرد که بهتر) مصرف انواع فست فود ها و تنقلاتی مانند چیپس و پفک.

و اما آنچه که باید به رژیم غذایی شما اضافه شود: مصرف آب سالم و تصفیه شده(به میزان لازم، یعنی هر گاه احساس تشنگی کردید، آب بنوشید. ذکر مقادیری مثل ۸ لیوان یا ۳ لیتر آب در روز کاملاً اشتباه است. چون هم مصرف مقدار کم آب می تواند باعث بروز بیماری های مختلف شود، هم مصرف بیش از حد آن سبب می شود تا کلیه ها بیش از حد توان کار کنند. اگر حس می کنید که مقدار آبی که در روز می نوشید خیلی کم است، به پزشک مراجعه نمایید. ضمناً دقت کنید آبمیوه، چای و نوشیدنی های مشابه جای آب را نمی گیرند)، مصرف میوه فصل و سبزیجات تازه (شاید یکی از عوامل بیماری زا خوردن میوه خارج فصل باشد. الحمد لله هر وقت سال به بازار بروید هم هنوانه هست، هم پرتقال! هر منطقه ای میوه فصل خودش را دارد)، استفاده از غذاهای گیاهی پخته شده، مصرف حبوبات و بنشن جات و مصرف مغزهای خوراکی (فندق، پسته و …). البته دقت کنید افراط در مصرف این مواد نیز می تواند خطرناک باشد.

درمان گیاهی برای دفع سموم از بدن

دم اسب، گیاهی دارویی است که در طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک است؛ این گیاه جزء خانواده سرخس‌ها محسوب می‌شود. مصرف گیاه دم اسب به دلیل مدر بودن (ادرارآوری)، ورم‌های نقاط مختلف بدن را رفع می‌کند و بدن را از سموم و مواد زائد پاکسازی می‌کند. البته مصرف بیش از حد آن موجب بروز اسهال و اختلالات گوارشی می‌شود.

پد کینوکی و دفع سموم بدن به طور طبیعی

پد کینوکی

پد کینوکی Kinoki یک پد کاملاً گیاهی است که از گیاه بامبو ساخته شده است و با استفاده از قدرت تنظیف طبیعی سرکه دو بار تقطیر شده خیزران (بامبو)  سم ها و مواد خطرناک و مضر موجود در خون شما را از بدن تان بدون هیچ گونه عوارض و احساس دردی بیرون می کشد و نتیجه آن را ظرف مدت زمانی کمتر از ۲ هفته مشاهده خواهید نمود. در واقع کینوکی برای دفع سموم بدن از کف پا طراحی شده است.

اگر شما هم صبح ها در هنگام برخاستن از خواب احساس خستگی می نمایید ، اگر بیماریها و ناراحتی های مختلف شما را رنج می دهد و اگر تمایل دارید به جای استفاده از چندین داروی شیمیایی مختلف به فراورده های طبیعی روی بیاورید، می توانید از پد دفع کننده سموم بدن کینوکی استفاده نمایید. تنها کافی است پد کینوکی را هنگام خواب بر کف پاهای تان قراردهید، بعد از گذشت ۸ الی ۱۲ ساعت و هنگام بیدار شدن از خواب، قدرت طبیعت را خواهید دید.

اطلاعات بیشتر درباره پد دفع سموم کینوکی و نحوه تهیه آن را می توانید در اینجا بخوانید: پد دفع سموم کینوکی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *